Stage overzicht - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu Stage overzicht - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu

Stage overzicht

Door: Joshi

Blijf op de hoogte en volg Joshua

23 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

Hey!

Vandaag en gister een bezoek gebracht aan ING. Kennisgemaakt met wat mensen een een globale kijk gekregen op mijn stage periode.
Mijn stageperiode van 3 maanden is opgedeeld in 2 'blokken' van 1.5 maand.
Eerst ga ik 1.5 maand bij ING stage lopen. Hierbij ga ik eerst de middelen en activiteiten van de afgelopen 1,5 jaar analyseren en kijken of ze effectief genoeg waren.
Daarna nieuwe middelen en activiteiten bedenken(bladen, televisie, kranten, evenementen). Het is ook leuk dat ik sommige tijdschriften of kranten kan bezoeken.

Mijn 2e blok is gericht op de INA (indonesian netherlands association), een soort kamer van koophandel voor bedrijven tussen Indonesie en Nederland en Belgie. Een manager van ING is hier voorzitter van.

Naast deze werkzaamheden is er ook nog iets anders. Een Nederlandse chirurg probeert met andere mensen (o.a. NL kankerfonds) een stichting op te zetten om keel en neus kanker in Indonesie te bestrijden (nr. 4 kanker in Indonesie). Ik en een collega gaan kijken of we ook nog wat voor hem kunnen doen.
Kortom, volgens mij is er genoeg te doen haha!

Vanavond 1e taalles Indonesisch haha, ff kijken wat ik er van bak!
Voor de rest nu nog 1.5 chillen voordat ik met de stage begin.
Helaas nog geen internet @ mn laptop dus de foto's kan ik nog niet online zetten!

Selamat tinggal!
Bye.Josh.

  • 23 Juli 2008 - 11:13

    Anni:

    Joshi!! Klinkt echt supergaaf allemaal, en wat een verantwoordelijkheid! :D Goed geregeld!! xx

  • 23 Juli 2008 - 17:40

    \oma En Opa Hartman:

    Apa kabar?Zo gezien heb je het druk zat met al je aktiviteiten.Goed studeren bahasa Ind.en veel sukses +groeten a/d hele familie RICKY/RISYANI/veel liefs uit Wageningen .

  • 23 Juli 2008 - 22:14

    Sheila Uit Nieuw Ven:

    Hallo Joshi,
    Hier is dan eindelijk Sheila even uit Nieuw Vennep. Ik heb je verhalen gelezen, leuk hoor ! Selamat he ! Geniet ervan en kom weer snel terug. X Sheila

  • 24 Juli 2008 - 11:01

    Joel:

    Hejj josh ,
    mooi verslag :P
    gaat het een beetje goed daar ? kan wel wennen aan de andere tijd :D

  • 24 Juli 2008 - 21:34

    Raph En Paulus Bv:

    neem een x je telefoon op kjel!!.... apa kabar di sini pelan2 dan baik2 sekali... en regel even wat foto´ssssssss

    sampai jumpa.

  • 25 Juli 2008 - 23:52

    Jose(moeder V. Anne):

    Hallo Joshua, dat ziet er allemaal goed uit voor je. Nog bedankt voor je spekkoek die we nu wel lekker helemaal hebben opgegeten!! Veel succes met het leren van de nieuwe taal en alle nieuwe dingen die je tegen komt. Groeten van ons allen.

  • 27 Juli 2008 - 12:43

    Charis:

    Heeey Josh!:D

    Het klinkt allemaal heel leuk! Hoop dat je het er goed naar je zin hebt!Voel je je al een beetje thuis?Ben net terug uit Franrkijk dus lees het nu pas!Heb het erg leuk gehad!

    Veel plezier en suc6 verder!

    Geniet er lkkr van!
    Liefs X Charis

  • 27 Juli 2008 - 17:16

    Dominique:

    hee lieverd!

    ik denk, kijken of ik hier meer informatie te lezen krijg.. maar volgens mij krijg ik meer per mail! haha.. ik hoop dat je je een beetje vermaakt.. jordan is toch nog jarig? of al jarig geweest? weet je trouwens al wat ze van de cadeaus vonden? ik mis je..

    liefs,

    do

  • 28 Juli 2008 - 09:03

    "tante" Rina:

    Hai Joshua,
    je bent nu alweer in de 2e week!! Zo te lezen heb je het er naar je zin... En nu gaat het echte werk beginnen!;heel veel succes en alle goeds toegewenst, sehat, sehat jah dari Rina en co..( Ronald en Patrice, hi, hi)

  • 28 Juli 2008 - 20:37

    Milou:

    Oeh Joshi!! Wat spannend allemaal! Zo te horen heb jij t de komende tijd lekker druk, vervelen zal je volgens mij niet doen! Maar klinkt wel allemaal super leuk joh. Ben benieuwd naar alles wat je gaat meemaken. Hou ons goed op de hoogte! kus milou

  • 30 Juli 2008 - 18:12

    Floor:

    Goed bezig josh!
    Klinkt super leuk en spannend allemaal. Veel succes en natuurlijk veel plezier de komende tijd en ik lees met smart je verhalen!
    xx Flo

  • 02 Augustus 2008 - 06:08

    Fawakka/josh./:

    hoi josh.ik heb kennis genomen van jou website, en ben zeer onder de indruk, wat je allemaal gaat doen met je stage/ing/en de manier, hoe jij je daar lekker thuisvoelt in indo.ik ben heelblij voor jou, dat alles vlekkeloos verloopt, en dat je later,, als je terugkomt in ned. mag terugkijken op ,n succesvolstage, waar je zeker geen spijt van hebt gehad, gelet op die lieve fam., daar in indo. het gaat je goed josh. veel plezier, en de gr. van fawakka.doeii.

  • 04 Augustus 2008 - 17:56

    Renate:

    Hee josh, wat een super uitdaging en verantwoordelijkheid om dat allemaal te gaan uiotzoeken en analyseren. Lees met plezier naar je verhalen. En let goed op jezelf!
    Liefs x mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Joshua

Stage bij ING snd INA in Jakarta! 8 wkn ING 4 wkn INA. sampai jumpa!

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 27134

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 22 September 2014

SE Asia & Australia

16 Juli 2008 - 08 November 2008

Stageperiode Indonesia

Landen bezocht: