I love Indonesia. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu I love Indonesia. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu

I love Indonesia.

Door: Joshi

Blijf op de hoogte en volg Joshua

10 Oktober 2008 | Indonesië, Batavia

Pff.. het lijkt wel of de 3 maanden in 1 week zijn gebeurd maar ook weer niet haha... confused? Ya me too! Heb zoveel meegemaakt dat ik het ff niet meer kan overzien haha.
Kortom, de tijd vliegt voorbij! Nog maar 3 weken stage en daarna heerlijk chillen @ Bali!

Ik kan me ook echt niet voorstellen dat het in Nederland nu ongeveer herfst is/begint te worden? Hier schijnt het zonnetje elke dag nog en is het warm, in Jakarta soms te warm ghehe. Het zal dus wel erg wennen worden in November aan de wind, koude temperaturen en regen.. (ja nederlandse roots die opspelen om hier over het weer te typen).

Laatste dagje van de week zit er alweer op.. was wel ff wennen om maandag na een weekje vakantie weer op te starten. Druk bezig geweest met dingen regelen voor Belgische en Nederlandse Economische Missie naar Indonesia in November..

De vakantie was wel ff nodig.. Op dinsdag begravenis, met ceremonies etc. Woensdag was het Lebaran (suikerfeest).. niet echt veel gedaan, vooral eten.. S nachts was er om 3 uur snachts (van donderdag op vrijdag) een ceremonie bij het graf van oom Lie. We vertrokken rond een uurtje of 2 naar Udik, Serpong (klein dorpje). Daar was weer een ceremonie.. Daarna kwam de aannemer voor het graf nog (nee niet de volgende ochtend, maar om 4 uur snachts!) om de boel te regelen. Waarom? omdat de geest nog op aarde zou zijn en die het dan ook kon meemaken. Veel onderhandelingen en metingen midden in de nacht. Omdat deze jongeman nog niet had geslapen ging ik dat maar ff doen op een rieten bankje. Vervolgens rond 5-en wakker geworden en daarna richting huis om de halve donderdag te slapen haha.. ja vakantie he;)!

Op vrijdag naar Puncak geweest.. vanwege vele slaaptekort en regen heb ik die dag ook maar slapend doorgebracht (wo wat een boeiend verhaal is het al voor jullie ;)). Op zaterdag kwam er een collega met een neef en 2 nichten vn haar naar het huis in de Puncak.. helaas regende het die dag ook.. en hard ook. In de regen gezwommen, was best lekker buiten omdat het nog boven de 20 graden was denk ik..

Zondag scheen de zon eindelijk en veel gezwommen, KLAPPERTAART gegeten en naar huis gegaan. savonds hapje eten in steakhouse.

Naja. dat was die dan weer. Selamat Ulang Tahun Sammie met je 17e levensjaar!

En nu weer de drukke bus in =)

sampai ketemu lagi.
Josh.

• 10 Oktober 2008 - 12:02

Charis:

Heeey Josh!

Dat klinkt als een drukke week met weinig slaap!
    Fijn dat het allemaal goed gaat!
    Wat betreft het weer; de zon schijnt hier vandaag ook:D!

Veel plezier verder!!Geniet ervan!

KUS liefs Charis

• 10 Oktober 2008 - 12:22

Maaike:

Hai Josh,

Klinkt allemaal goed joh!
    Ons een beetje jaloers maken met het mooie weer daar he! ;)
    Wij hebben ook een leuk vooruitzicht: Dit weekend maar liefst 20 graden! haha!

Genietze nog de laatste weken en tot snel!

XxX Maaike