J, the jungle man - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu J, the jungle man - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu

J, the jungle man

Door: Joshi

Blijf op de hoogte en volg Joshua

21 Oktober 2008 | Indonesië, Batavia

J, the jungle man? Ja ik weet ook niet waarom.. Zaterdag wezen raften en de omgeving zag er jungle-achtig uit dus ghehe:D

Ja raften, echt geweldig! Heb er wel 3 uur in de auto voor moeten zitten.. maar het was het waard haha!
's ochtends vroeg vertrokken naar Sukabumi, met 2 auto's vol.
Na de tolweg via een langer slingerweg aangekomen bij de plaats van het raften. Daar omgekleed en met een truck, felt like i was in the army haha. We moesten met een groep van 20 man achter in een grote truck gaan staan op weg naar het beginpunt.. hele mooie uitzichten en takken van bomen in mn gezicht:).

BIj de boten kregen we nog instructies voordat we aan de tocht van 8km begonnen. Helaas was de tocht van 13km/17km nog niet open (pas in december ivm regenval.)Ik zat met Sain, Monik, Syliva & 2 begeleiders in een bootje, en ik was ook degene die bij elke afdaling door de boot stuiterde haha.. ja nu dus pijn op de plek waar je land als je valt; je pantat! haha.

We konden ook nog zwemmen in het water .. nouja zwemmen. drijven in je lifejacket =)! Maar onderweg mooie landschapbeelden en dieren gezien.. onder andere monyet Sain in mijn boot haha wat een stunten die gozer allemaal uithaalt weet ik ook niet meer!

Na een andere boot te hebben overvaren, baywatch te hebben nagespeeld, en verschillende pauzes kwamen we na ongeveer 2 uur aan het eindpunt.. Daarna weer met de yellow army truck back to base, om vervolgens om te kleden en te eten. Na de indonesische rijsttafel weer 3 uur in de auto vertoeven richting Jakarta. Lange reis.. mede doordat je nichtje je half mishandeld in de auto, maar toch ook wel weer heel lief voor je kan zijn haha!

'Savonds mn ouders na 3 maanden gezien! maar voor korte duur want vandaag zijn ze voor een week vertrokken. Ze zijn met mn opa en oma rondtouren door Java tot vrijdag/zaterdag. Vandaag naar Puncak geweest.. helaas regende het toen we aankwamen, maar het was toch nog lekker buiten dus ik heb in de regen gezwommen!

Zit nu al in de laatste 2 weken van mn stage! Laatste weken druk bezig geweest met dingn regelen voor Economesische Trade Mission, vooral met F1 Simulator die geplaatst wordt in Shangri-la hotel!
ING heeft me al aangeboden om ook mn afstuurdeerstage te doen in Jakarta, dus denk dat ze wel tevreden zijn =D!!

Sampai ketemu lagi.
J.osh.

• 21 Oktober 2008 - 12:21

Anni:

Je gaat ons toch niet WEER verlaten volgend jaar? Klinkt allemaal weer leuk! :) Baal jij ff dat je terug moet naar de regen en kou! xx

• 21 Oktober 2008 - 14:02

Milou:

Joshi..dat kan idd niet wat anni zegt..ons weer achter laten;)haha..geniet nog lekker van je laatste weekjes!! x

• 21 Oktober 2008 - 21:18

Raph En Sam:

we zijn trots op je josh!!! tot over 3 weken hou je taai en take care ..