George the sailor man - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu George the sailor man - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu

George the sailor man

Door: Joshi

Blijf op de hoogte en volg Joshua

25 September 2008 | Indonesië, Batavia

Internet doet het sinds vrijdag niet tot super traag! echt irritant als je wat wilt uploaden of checken haha!

Woensdagavond ben ik naar ceremonie geweest van oom Bongsang, broer van mijn oma, in een kampung net buiten Jakarta. Dit was een ceremonie in betekenis van 7dagen na overlijden. Alle close familieleden droegen witte kleding (soort karate outfit). Het was een nieuwe ervaring, want er waren zo'n 100 mensen en het leek meer op een 'feest' dan een herdenking. Er was eten voorbereid voor de geest en mensen zongen oude Chinese teksten. Er stonden ook allemaal papieren huisjes en voorwerpken die ze snachts zouden verbranden. Natuurlijk was er ook eten voor de gasten op deze avond.

Donderdag was niet zo speciaal.. wezen fitnessen @ Pacific Place and postcards gekocht @ Sarina, die ik nog steeds niet verzonden heb:$!

Vorige week kregen we paar keer gratis eten van RitzCarlton hotel dus dat was zeer goed te doen ghehe! Op vrijdag vroeg mijn communicatiecollega of ik met haar meewilde naar een lunch in GrandHyatt hotel.. 5 sterren restaurant... echt mooi hotel! Van het voorgerecht weet ik van de helft niet wat ik heb gegeten maar het smaakte zeer goed haha! Prijzen van dat restaurant liggen ongeveer iets hoger dan gemiddeld restaurant in Nederland!
S avonds Buka Puasa (fastbreaking) @ kantor.. was gezellig. After that naar Mall SenayanCity geweest voor midnightshopping met hoge kortingen haha.. ja lekker nederlands: korrrting =)!
Op de weg terug zomaar de eerste en waarschijnlijk enige Ducati gespot!

Zaterdagochtend was het (alweer) vroeg opstaan om 7u te vertrekken richting basisschool in Tangerang. Deden er zo'n 2 uur over omdat mn collega de sekolah niet kon vinden haha, maar gelukkig net op tijd! ING heeft op drie basisscholen tussen 1000 boeken gedoneerd en ik en paar collega's warem bij de ceremonie van de boekdonatie. Veel niewsgierige blikken van de kinderen haha, wel leuk.. en wat een verschil met Nederlandse basisschool! Hier blijven ze allemaal netjes zitten, allemaal in uniform, stil totdat iemand ze wat vraagt en heel geinteresseerd haha.

Na de donatie voor de verandering maar eens wezen fitnessen, maar nu in Grande Indonesia. Voor mij, een super grote mall haha! Maar ook een hele mooie, met allemaal verschillende thema's zoals Middn Oosten enz. Was onderhand een zoektocht naar de ingang van fitnessfirst omdat het op 11e verdieping ofzo was! Na het ongeveer 6x gevraagd te hebben, 45 minuten zoeken en in 3 liften te hebben gestaan, stond ik dan eindelijk in de goede lift =). Splinternieuwe center met mooi zwembadje op het dakterras =) kan je toch nog ergens bruin worden @ JKT ghehe!
Zaterdagavond naar verjaardag van collega geweest... was echt ver weg. (voor de kenners : 30 min. van TAmanMini richting Puncak!! heb er 3 uur over gedaan +trafficjam) Maar was wel erg leuk.. ze komt van Manado dus makanan pedas!! Naast vrienden, waren er ook familieleden waaronder 2 oude Indonesische dametjes die aardig goed Nederlands konden.
Zondagochtend bezoekje gebracht aan broer van mijn oma (Uncle Lee) in rumah sakit, leek meer een hotel! Mooie tuinen met privé kamers...
In de avond naar Mall geweest voor nog een buka puasa met collega's, alleen de stroom viel uit voor 5 /10 minuten!

Vandaag stond ik, zoals gewoonlijk, weer in superlange rij in de bushalte. Ik verveelde me dus ben maar kopie van de Telegraaf gaan lezen(gekregen van mn baas), totdat een oud mannetje naast me nederlands begon te praten! George, de zeeman!
Haha, in de rij en de bus heeft die ongeveer 3x precies hetzelfde vertelt, maar verder een hele aardige man! Boeiende verhalen over zijn zee-avonturen gehoord. Om zijn nederlands te oefenen, heb ik m maar mijn krantje gegeven zodat die kon oefenen haha.
Voor de rest deze week rustig weekje.. ben echt moe nu dus het is tijd voor vakantie... en jawel hoor aankomende dinsdag zo'n 6 dagen vrij vanwege Lebaran(suikerfeest=))! Lekker chillen @ home and Puncak.

sorry for the kromme zinnen, maar dat krijg je als je dagelijks 3 talen door elkaar gebruikt..

sampai ketemu lagi.

J.

  • 25 September 2008 - 10:38

    Iris:

    Aah Joshi! Ik mis je eigenlijk wel hoor!!

    Wat een fantastische ervaringen doe jij daar toch op, zo tof! En dat je dan uitgerekend George de zeeman tegenkomt hahaha supermooie naam heb je ervoor bedacht!

    Hoe is het eigenlijk met je Indonesische lessen? En trouwens, zoveel als jij fitnesst daar joh, je komt als een spierbundel terug! Pak anders die rust even..

    En dan eindelijk je vakantie die nadert, fijn! Bali tripje inclusief surfen, waauw! Mag ik ook even?!

    Ik kijk uit naar je volgende verhalen! Veel plezier en succes daar nog Joshii!

    Liefs, Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Joshua

Stage bij ING snd INA in Jakarta! 8 wkn ING 4 wkn INA. sampai jumpa!

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 27149

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 22 September 2014

SE Asia & Australia

16 Juli 2008 - 08 November 2008

Stageperiode Indonesia

Landen bezocht: