all you need is love. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu all you need is love. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu

all you need is love.

Door: Joshi

Blijf op de hoogte en volg Joshua

31 Augustus 2008 | Indonesië, Batavia

Ja dat besef ik nu wel als je hier "alleen" zit..
Zit hier nu alweer 6 weken! de tijd gaat echt snel voorbij, voor je het weet zit ik alweer in Belanda!

Vandaag naar pulau bidadari, een klein eilandje voor de kust van Jakarta. In 20 minuten ben je in een totaal ander wereldje, nog wel veel troep hier, maar 'blauw' water en RUST haha! Er is daar ook een ruine van een Nederlands fort of opslagplaats ofzo.. niet dat er veel van over is maar wel interessant om te zien!
Op het eiland een mini quad gehuurd en wat rondjes gereden haha... maar ik was veels te groot voor dat ding dus sturen ging soms wat lastig! We hadden ook een soort van komodo gezien dus wij skitte m voor het leven haha.. bleek het later een 'tamme' te zijn die even bang was voor ons dan wij voor m=). Onderweg naar en van het eiland is de boot minstens 3x uitgevallen; 1e keer vol vraagtekens en gedachte met zwemmen.. maar bleek normaal op dat stuk. Waarschijnlijk door de vele troep die tussen motor komt ofzo.

We wilde eigenlijk verder, waar je ook kan zwemmen en witte stranden hebt enzo. Maar die boot vertrok 8 uur 'sochtends en wij waren er pas 10.30 =). Dus waarschijnlijk volgende maand ( in vakantie week). En waarschijnlijk ook eind oktober naar Krakatau, actief vulkanisch eiland tussen Java en Sumatra.. maar dat is wel wat verder weg. We gaan ook nog raften ergens op Java.. maar wachten op meer water door regenseizoen!

Gister (weer) wezen fitnessen @ taman angrek zoals elke zaterdag haha! Dit keer ook maar ff turks stoombad genomen.

Bij ING heb ik het echt super naar mn zin.. leuk bedrijf en leuke collega's. Deze week voor 1 week beginnen bij INA. ff kijken hoe het daar bevalt. Werk daar op mn laptop(als het lukt met internet) dus ook geen ergenissen meer met geblokkeerde websites haha. vanaf morgen 2x met ojek en 1x met (transjakarta) bus.. hopelijk niet echt langere reistijd. Vindt 2/2.5 uur per dag nu al meer dan genoeg haha:)

Ben er ook achter gekomen dat ze hier live eredivisie wedstrijden uitzenden.. iig gister dan haha en kijk nu naar motoGP=).

Heb me ook al georienteerd voor volgend jaar.. dus dat wordt denk ik door indonesia reizen! als mn bankrekening dat toelaat dan haha:)

zit nu op Pc van mn neef... dus heb al wat foto's geupload naar mn hyves. gaat ook traag dus heb er maar wat opgezet, iig sneller dan mijn laptop hier haha.

Sampai jumpa lagi.

JOsh

• 31 Augustus 2008 - 13:22

Anni:

Georienteerd voor volgend jaar? Reizen door indonesia?? dat kun je je klasgenoten toch niet aandoen Joshi Hartman? ;)

Gaaf dat je het er zo leuk hebt, hopelijk heb ik strakjes ook mooie verhalen over mijn minor, die MORGEN gaat beginnen. Rooster is iig nie al te best, maak gewoon dikke werkdagen, van half 9 tot 18.15 uur af en toe..dus..:S Verschil moet er wezen, daar ben ik dan weer achter..:P xx

• 31 Augustus 2008 - 19:22

Oma En Opa Wageninge:

Hoi Titoet,fijn te lezen,dat je zo SENANG bent in de tropen,Ja man,het zijn je ROOTS (akars)die je nu parten spelen.Je Pa is een echte JAKARTAAN, in DUREN TIGA geboren,dus je weet wel !Veel plezier en succes met je activiteiten and dont forget your lovely negeri BELANDA !! CU .
    Oja,oma en opa zijn 6 sept 2008 55 jaar getrouwd en oma is 75 jaar geworden,dat wordt dus groots gevierd in Nijmegen bij ORIENT PLAZA,restaurant NONYA,lekker indisch smikkelen.Dominque komt hopelijk ook,die hoort nu bij de familie= All you need is love CU .

• 31 Augustus 2008 - 19:31

Wageningen:

WIE is die WE waar je mee optrekt ? Be carefull ,ati2 jangan terlalu berani kemana-mana. Niet met vreemde figuren MEEGAAN!! Hoe is het met JE GEZONDHEID ?
    wE hebben GELUKKIG NOG GEEN KLACHTEN GEHOORD,dus houwen ZOOO !!! Ajuuu ... O.en O.

• 03 September 2008 - 03:15

Stephanie:

Ik ken dat gebouw wel. Jij zit dus bij de INA he? Wij hadden laatst een Golf toernooi van Philips waar ook iemand van INA was gekomen. Ik weet niet meer hoe hij heet, het was wel een Nederland. Ik zit trouwens in de buurt van Kemang. Ik woon in Taman Rasuna in een appartementje, bij Kuningan. Waar woon jij?

• 03 September 2008 - 04:20

Stephanie:

stephaniekartikasari.hyves.nl

• 04 September 2008 - 14:51

Jessica VWijngaarden:

Hee Joshua!

Leuk blog, en leuk te lezen dat je het naar je zin hebt :)
    Nog heel veel plezier en succes daar!
    Gaat vast helemaal goed komen!

kusjes

• 04 September 2008 - 14:52

Jessica VWijngaarden:

Hee Joshua!

Leuk blog, en leuk te lezen dat je het naar je zin hebt :)
    Nog heel veel plezier en succes daar!
    Gaat vast helemaal goed komen!

kusjes

• 06 September 2008 - 18:23

Opa Lindner:

hallo jongen man.
    blij te zien dat het goed met je gaat, en leuke foto's van je gezien,ze houden me wel van je op de hoogte.nou jongen tot gauw.groet opa arie