Hello, Tuk Tuk? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu Hello, Tuk Tuk? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu

Hello, Tuk Tuk?

Blijf op de hoogte en volg Joshua

09 Mei 2014 | Laos, Luang Prabang

Een van de meest gehoorde zinnen die ik de afgelopen tijd gehoord heb... En 'where are you from?'. Dat laatste is voor de meeste mensen moeilijk in te schatten: Italie, Spanje, Portugal, Marokko, USA... Zelfs half Vietnamees ghehe..

Maar goed, gezien het laatste verslag hebben jullie nog iets tegoed (oeps). Ik ben inmiddels in Luang Prabang (Laos), fantastische stad! Maar tussen Bangkok en hier zijn er nog een aantal plaatsen geweest!

Onderstaand een korte samenvatting, vaak zegt een beeld ook meer dan 1000 woorden, dus verwijs ik je ook naar Facebook/Instagram ;).

Ik heb met een groep door Cambodia en Vietnam (tot Hanoi) gereisd. Cambodia is echt een fantastisch land, het land van de 1 dollar! In Siem Reap een aantal van de 1000 tempels bezocht. Phnom Penh, de hoofdstad. Hier naar de Killing Fields en gevangenis geweest, zeer heftige ervaring! Verder voornamelijk de stad verkent en een rivercruise gedaan (onbeperkt eten en drinken) en een Cambodiaans drankspelletje: spin the chicken head, en ja het is een echte kip..
Vervolgens naar Sihanoukville, een kustplaats, hier een half moon party meegepakt en een aantal eilandjes bezocht.

Vietnam
Na Cambodia verlaten te hebben, hebben we in het grensgebied in een homestay bij locals verbleven. De magie was er wel een beetje af toen je 3 kwart met een iPhone 5 zag lopen. Wat me voornamelijk opvalt is dat ze overal, maar dan ook overal WiFi hebben! In Ho Chi Minh city/Saigon. met een aantal nachtreinen steeds noordelijker gegaan. Nha Trang, het Salou voor Russen.. schitterend strand en zee, maar bomvol met Russen, menu kaarten etc. in Russisch, maar goed vermaakt! Hoi An, pittoresk stadje waar een hele relaxte sfeer hangt! Hier een fiets gepakt en de omgeving in gefietst, om vervolgens op een waterbuffalo te rijden met de meest crazy farmer ever (had zelfs zijn eigen buffalo song). Vervolgens Hue, hier met scooters langs de highlight bezienswaardigheden geweest, gegeten in een monnik klooster. Halong Bay, wat was het bewolkt, geen zon zoals je op alle Google plaatjes ziet (#yolanthetweet). Iets te vroeg in het jaar voor de zon, maar wat een schitterende omgeving. Hier op een boot de omgeving verkend, grot in geweest en gekayakt (hoe je het ook mag schrijven). Vervolgens naar Hanoi, hier de groep verlaten, voelde toch gek om weer 'alleen' te zijn! Een aantal dagen in Hanoi verbleven en naar Sapa geweest! Hier een hike tour gedaan (op all stars). In Hanoi Koningsdag gevierd op de ambassade: gratis Heineken, bitterballen, haring, kaas en... Indish buffet, wat wil je nog meer!? Wel grappig om te zien dat de dresscode formeel was en wij daar in ons NL shirt rondliepen.

Laos
Sorry guys, ik heb nog 25 seconden in dit internetcafeetje (dat ze nog bestaan), dus sorry Laos volgt next time! En wellicht wat aanvulling over Cambodia en Vietnam als me nog wat te binnen schiet.

Wat nog wel op de planning staat: Morgen de slow boat naar de grens met Thailand (Huay Xai) voor de Gibbon Experience: 3 dagen ziplinen in de jungle en slapen in boomhutten!

BUMAYE

• 09 Mei 2014 - 13:25

Anni:

Joshi!! Wat heb je veel gedaan de laatste tijd, lijkt me te gek om allemaal
    mee te maken! Zipline-se en have fun! X

• 09 Mei 2014 - 13:50

Paul:

Ik ga ook maar een x naar Vietnam., ha ha nu genieten maar want voordat je het weet zit je weer in dit kouwe kikkerland !

• 04 Juni 2014 - 16:07

Boudewijn:

Kerel, wat een geweldige reis maak je toch. Echt een wereld ervaring.
    Al die culturen, mensen, eten, reizen...... ik zou ook wel weer willen.
    De koningsdag viering bij jou klinkt in ieder geval erg leuk.
    Geniet er nog goed van de komende drie maanden.

Greetz