First week on the road... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu First week on the road... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joshua Hartman - WaarBenJij.nu

First week on the road...

Blijf op de hoogte en volg Joshua

02 April 2014 | Thailand, Bangkok

Iets meer dan een weekje weg, al hoewel het veel langer voelt.
Gekke is dat ik deze week al geen besef meer heb van tijd, omdat je elke dag als weekend ervaart.

Hong Kong:
Dinsdagochtend gearriveerd in Hong Kong, 07:00 local time, dus soort van nachtje overgeslagen. En met de beperking om niet te kunnen slapen in een vliegtuig, bus of welk voertuig dan ook, was het een soort van kater. Gelukkig het hostel al snel gevonden, nog geen halfuur binnen en alweer onderweg met mensen naar de Big Buddha. Zo makkelijk gaat het contact maken dus, even when you're are alone.. Maar Hong Kong, wat een stad! Aziatisch, maar met een vleugje New York.

Mede door 'Wie is de mol' al wat highlights van tevoren gezien en de meeste ook bezocht! Verder, tsja dagen vliegen voorbij maar o.a. naar Art museum geweest, langste roltrap van de wereld, de Peak natuurlijk, ongeveer elke straat van Soho gehad, 7-eleven bierparty's haha, rooftop, tempels, botanische tuin etc. Botanische tuin echt een aanrader trouwens, als de omliggende wolkenkrabbers/flats er niet zouden zijn zou je echt denken dat je in de middle of nowhere bent, zo relaxt! Op de laatste dag ook nog even het ING kantoor bezocht om mijn oude stagebegeleider in Jakarta te meeten. 36th floor met een fantastisch uitzicht!

Bangkok:
So long gayboys... Bangkok, gekkenhuis. Na een vodka party op donderdagavond stond ik de volgende avond alweer op een of andere street party op Koh San road in Bangkok. Naast al die feestjes natuurlijk ook culturele dingen ondernomen. Toeristische toppunt floating market, tempels, Royal Palace (erg mooi!). Toppunt van Bangkok tot nu toe vind ik de fietstour. Door de smalste steegjes in Chinatown, met je fietsie door de mensenmassa op de chinese markets, met een boot door kanaaltjes, stukje jungle: en dat in 5 uur tijd! Mooie ervaring om de way of living van Bangkok te zien. Wel grappig dat voornamelijk Nederlanders het doen (van oorsprong ook NL company), beetje lullig voor de enige Amerikaan die mee was af en toe hehe. Natuurlijk konden de ping pong show en strip clubs niet ontbreken, aparte wereld en vooral die ping pong show: een grote afzetterij, maar wel leuk om een keer meegemaakt te hebben!

Tot nu toe: alleen reizen? Geen probleem, je ontmoet zoveel mensen.. Ben je ze even zat? Prima duik je toch lekker zelf de stad in.

Up next: Cambodja!

Foto's volgen zodra ik een computer heb gevonden die wel een SD card ingang heeft...

• 02 April 2014 - 09:29

Anni:

Joshi! Wat heb jij het heerlijk zeg: de zon op je bol, geen enkel besef van tijd, nieuwe contacten en de ene party na de andere! Sounds good to me!! Je eerste Hong Kong Dollars zullen dus wel goed gespendeerd zijn? ;-)

Heb me maar meteen op de mailinglist ingeschreven, want wil niets missen van jouw avontuur. Enjoy Cambodja and be safe! x

• 02 April 2014 - 10:39

Maria Victoria:

Hi Joshua, soooooo genieten zeg en wat een belevenissen al; Blijf vooral genieten en keep us posted. Veel liefs uit Wageningen, tante Victoria

• 02 April 2014 - 10:52

Rob Hamerlinck:

Goede start van mooie trip! Benieuwd naar de rest van je verhalen :)
    Enjoy!

• 02 April 2014 - 12:43

Ralf :

Awesome dude keep the story's coming !!

• 02 April 2014 - 13:47

Paul Hartman:

Zo man leuk dat je zoveel reisgenoten ontmoet en dat je lekker geniet van je vacantie.
    Je moeder is al een stuk minder ongerust ha ha , nu hou je haaks en veel plezier nog gr uit Rhenen

• 02 April 2014 - 15:27

Boudewijn:

Wow, zo'n korte tijd al meer gedaan dan de meeste mensen in vijf jaar vakantie!! Keep on going. Mocht je nog en live panterprintje tegenkomen....... Dat ping pong is ook niet zo mijn ding. Veel te kleine ballen. Geef mij maar bowlen :) Kijk uit naar je volgende verhaal. Gr uit het PanterPrint Bolwerk. Boudewijn

• 14 April 2014 - 04:51

Martine:

Lieve Joshie! Wat klinkt dit goed! Volgens mij heb je het prima naar je zin. Je zal ondertussen al veel meer meegemaakt hebben. Ben benieuwd! Heb me ingeschreven voor de mailinglist! NZ is ook fantastisch mooi, dus als je nog tijd/geld overhebt, ik zit tm september in Wanaka (Zuidereiland), dus als je een logeeradres wilt ;) Liefs Martine